در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۱۸, دوشنبه

اعتراض اساتید و دانشجویان دانشگاهها و جمعی از نمایندگان پارلمان افغانستان به خاطر کشتار سیستماتیک هزاره ها در کویته پاکستان



استاد حاجی محمد محقق کشتار مردم هزاره در کویته پاکستان را به شدت محکوم کرد

رمضان عبدالله زاده
استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ورییس کمیسیون عدلی وقضای مجلس نمایندگان در جمعی از نمایندگان مردم در پارلمان، استادان دانشگاها ودانشجویان خواهان رسیدگی جدی به کشتار هدفمند قومی درکویته پاکستان شد. استاد محقق ضمن محکوم کردن کشتار قومی در کویته پاکستان از سوی گروه های افراطی از جامعه بین المللی و دولت پاکستان خواست تا جلو این گونه کشتار هدفمند را بگیرد...



استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان ورییس کمیسیون عدلی وقضای مجلس نمایندگان که در میان شماری از اساتید و دانشجویان دانشگاه ها و نمایندگان مردم در پارلمان کشتار قومی در کویته پاکستان را محکوم کرده و خواهان مداخله جامعه بین المللی ونهاد های حقوق بشری شد. استاد محقق کشتار هدف مند اخیر ازسوی گروه های افراطی را به نسل کشی تشبیح کرده گفت که مطابق به قوانین بین المللی این اقدام جرم بوده وباید جلو این کشتار قومی ومذهبی گرفته شود.
استاد محقق برداشت وارونه از اسلام را مشکل اساسی یاد کرده گفت که این طرز تفکر باعث کشتار قومی در کویته پاکستان شده است. استاد محقق از حکومت پاکستان خواست که جلو این کشتار قومی ومذهبی را بگیرد ونگذارند که انتقام جویی ها گسترش پیدا کنند.
در همین حال شماری از استادان دانشگاه، نمایندگان مردم و دانشجویان می گویند که حکومت پاکستان باید مسوولانه با این قضیه برخورد کرده و در پشت این کشتار قومی ومذهبی نیروهای امنیتی پاکستان دست دارند.
اعتراض دانشجویان به کشتار قومی در کویته پاکستان در حالیست که اخیرا کشتار هدفمند قومی افزایش یافته است. براساس گزارشها، در هفته های اخیر در نتیجه حمله گروه های مسلح غیر قانونی بر غیرنظامیان در کویته پاکستان حدود پنجاه تن کشته و دها تن دیگر زخم برداشته اند. در تازه ترین مورد ان در نتیجه حمله مردان مسلح نا شناس بر یک موتر بس سیزده تن کشته شدند.
منبع: خبرگزاری وحدت

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر