در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۲۷, چهارشنبه

خبر علمی: دیگر نیازی به عینک نخواهد بود!


در تازه ترین تحقیقات که در زمینه کاشت چشم مصنوعی صورت گرفته، داکتران بریتانیایی موفق شده اند تا افرادی را که دچار مشکلات دید هستند، رهایی بخشند...

کاشت چشم برای بی نیازی از عینک در هنگام مطالعه


در تازه ترین تحقیقات که در زمینه کاشت چشم مصنوعی صورت گرفته، داکتران بریتانیایی موفق شده اند تا افرادی را که دچار مشکلات دید هستند، رهایی بخشند.
گروهی از داکتران توانسته اند راهی را یابند که با انجام یک عمل جراحی برای قرار دادن کاشت پلاستیک در چشم، افراد مسن را ز عینک در هنگام مطالعه رهایی می بخشد.
بر اساس پیش بینی ترویج کنندگان این عمل، گفته می شود تا چند سال آینده حدود 4 میلیون بریتانیایی این درمان را عملی می کند و از شر عینک رهایی خواهند یافت.
کسانیکه این روش درمانی را راه انداخته اند می گویند برای هر فرد حدود 4600 پوند هزینه نیاز است تا این عمل را انجام دهند.
در همین حال کارشناسان مستقل گفته اند که کار اولیه این آزمایش به موفقیت به پایان رسیده، اما یک عوارض آن بدتر شدن دید در شب هنگام و نامعلوم بودن تاثیر طولانی مدت آن است.
داکتران می گویند که يك ليزر براي ايجاد برش در قرنيه استفاده شده تا يك لايه نازكتر از يك سلول خون سرخ با دست در آن جاي بگيرد.
ترسا فرگوسن 53 ساله، اولين بریتانیایی است که ماه گذشته اين عمل بر چشمان او انجام شده و اکنون بدون نیاز به عینک مطالعه می کند.
طي اين عمل كه 15 دقيقه طول مي‌كشد، چشم با قطرات دارو بيهوش شده و براي جلوگيري از حركت، باز نگه داشته مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر