در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۱۳, چهارشنبه

ادامه نسل کشی مردم هزاره با 13 کشته دیگر؛ ریتا بورسلینو نماینده پارلمان اروپا درباره هولوکاست هزاره ها هشدار داد!



کابل پرس: تنها چند روز پس از کشتار ده ها تن از مردم هزاره و تظاهرات جهانی علیه آن در کشورهای مختلف، امروز صبح تروریست ها حداقل 13 تن از مردم هزاره را در اطراف کویته ی پاکستان هدف قرار داده و از پای درآوردند. حداقل هفت تن دیگر از مردم هزاره در این حمله زخمی شدند. گروه های تروریستی مانند لشکر جنگوی که وابسته به طالبان و القاعده می باشند، در همکاری با برخی از لایه های دولتی پاکستان عوامل این حملات محسوب می شوند. این حملات پیاپی علیه مردم هزاره در حالی صورت می گیرد که کاملا پیوسته و هماهنگ با حملات تروریست های افغان از جمله طالبان در مقابل مردم هزاره است. جنایکاران طالب در زمان رژيم خود، کشتار مردم هزاره را در صدر برنامه های خود قرار داده بودند که برخی از این کشتارها توسط گروه های حقوق بشر مستند شده است...




هشدار ریتا بورسلینو نماینده پارلمان اروپا در مورد نسل کشی مردم هزاره در افغانستان و پاکستان


خانم ریتا بورسلینو نماینده کشور ایتالیا در پارلمان اروپا در پیامی که درسایت رسمی اش نشر شده است، ضمن اعلان همدری با مردم هزاره در افغانستان و پاکستان، خواهان توقف فوری کشتار هزاره ها شده است.

خانم ریتا گفته است؛ متاسفانه مردم هزاره در حالی قربانی یک قتل عام هستند که جهان کاملا در بی تفاوتی و سکوت در برابر این کشتار قرار گرفته اند. ایشان افزوده است: "وقتی می بینیم که کشتار مردم هزاره از طرف حکومت ها همیشه به فراموشی سپرده شده؛ مداخله اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد برای توقف کشتار مردم هزاره و پایان دادن نقض دایمی حقوق بشر در برابر آنها در افغانستان و پاکستان یک نیاز فوری است. در حالیکه می بینیم طالبان مردم هزاره را به دلیل شیعه بودن کافر دانسته و به کشتار آنها بطور مداوم ادامه داده است، تمام اینها باید متوقف گردد قبل از آنکه ما شاهد هلوکاست دیگری باشیم."

در قسمت دیگر این پیام آمده است: "بسیاری از پناهجویان افغانستان در ایتالیا از مردم هزاره هستند. آنها روز شنبه اول اکتوبر در میدانی در شهر رم میروند تا به نسل کشی نه بگویند. من حمایت عملی خودم را از خواسته های آنها اعلام نموده وبازهم تاکید به مداخله جامعه ی بین المللی تاکید می کنم. ما نمی توانیم بیش از این صبر کنیم."

خانم ریتا ضمن یاد آوری از کشتار های اخیر مردم هزاره درشهر کویته پاکستان که در آن 26 تن توسط تروریستان به شهادت رسید، گفته است؛ در طول ماه های اخیر بیش از پنجصد تن از مردم هزاره در مناطق مختلف پاکستان توسط گروه تروریستی " لشکر جهنگوی" کشته شده است. این درحالیست که این گروه تروریستی تهدید کرده که تا کشتن آخرین هزاره به این عمل ضد انسانی اش ادامه خواهد داد.

پس از این کشتار مردم هزاره در سراسر جهان تصمیم گرفتند به تاریخ اول اکتوبر سال جاری در یک تظاهرات گسترده و بین المللی در کشور های مختلف جهان علیه این کشتار وسکوت جامعه بین المللی اعتراض کنند.
مردم هزاره از کشتارهای دسته جمعی در طول تاریخ رنج برده اند، درست مانند مردم " یهود" در جنگ جهانی دوم. برای همین است که در حال حاضر شما می توانید در هر گوشه ی از جهان این مردم را پیدا کنید که به خاطرهمین نسل کشی سیستماتیک درخواست پناهندگی نموده اند.







هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر