در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ مهر ۲۲, جمعه

افتخار دیگر برای ملت قهرمان پرور: دختران هزاره در مسابقات ورزشی پنجاب پاکستان در صدر ایستادند.


سلام هزارستان این مؤفقیت بزرگ را به این خواهران و به همۀ هم تباران اش در سراسر این گیتی تبریک گفته برای تک تک آنها آرزوی مؤفقیت هرچه بیشتر را دارد. گزارش مکمل را در ادامۀ مطلب بیابید...


هفتمین نشنل بانوان کاراته تحت عنوان شهید بینظر بهتو برگزار گردید.
امسال با شرکت 10 تیم بانوان از شهر های مختلف پاکستان در صوبه پنجاب برگزار گردید، که مدت دو روز به مورخه 8 و 9 اکتوبر بازی شد و محترم لطیف کوصه؛ گورنر پنجاب به عنوان مهمان ویژه این جام قهرمانی  بود و با خصور سبز شان به این جام افتخار بیشتر بخشید. نکته قابل یاد آوری این است که در تاریخ 7 اکتوبر مسابقه سرتاسری پاکستان در میان پسران برگزار شد و چهار جوان با استعداد و بازیکن موفق هر یک محسن هزاره، خالق چنگیزی، جواد رضائی و شریف هزاره در تیم ملی پاکستان راه یافتند و فعلا مصرف تمرین در لاهور برای آمادگی مسابقه جنوب آسیا که قرار است در هند برگزار گردد می باشند.
با توجه به اوضاع و مشکلاتی امنیتی که فعلا درکویته بلوچستان موجود است، اما با آن هم در این جام از صوبه بلوچستان به تعداد (9) بانو هزاره از کلب هزاره شوتوکان کراتی ادکامی، تحت نظر استاد محترم غلام علی هزاره شرکت ورزیده بودند، که خوشبختانه هر کدام این بازیکنان به مقام های عالی نایل آمدند و صاحب امتیاز و افتخار شناخته شدند. از میان 9 بازیکن 4 نفر آن از طرف تیم وابدا پاکستان بازی کردند که هر کدام ایشان به مقام اول نائل آمدند، که اسامی این افتخار آفرینان قرار ذیل می باشد:
بانو سهیلا هزاره با اخذ دو مدال طلا، یکی در گروپ کاتا و یکی در انفرادی کاتا
بانو سمیه با اخذ یک مدال طلا، در بخش گروپ کاتا
بانو شاهیده با اخذ یک مدال طلا، در بخش گروپ کاتا
بانو گلثوم هزاره با اخذ دو مدال طلا 
نا گفته نماند که سهیلا هزاره و گلثوم هزاره قهرمانی جنوب آسیا هم می باشد .
5 بازیکن دیگر از طرف تیم صوبه بلوچستان در مقابل حریف به رقابت پرداختند، که به مقام های دوم و سوم نایل آمدند و افتخاری برای خانواده و جامعه شان آفریدند. اسامی این بازیکنان افتخار آفرین قرار ذیل می باشد:
ناز گل با اخذ دو مدال نقره و یک مدال برونز
لطیفه با اخذ یک مدال نقره و یک برونز
ثریا با اخذ یک مدال نقره و یک برونز
نرگس با اخذ یک مدال نقره در وزن 68 کیلو گرام و مدال دیگری در تیم فایت
مهدیه با اخذ یک مدال برونز در وزن 55 کیلو گرام
در نتیجه برنده ی این جام تیم وابدا پاکستان با اخذ 180 پانیت (Points) به مقام اول، تیم صوبه بلوچستان با اخذ 80 پانیت ((Points به مقام دوم و صوبه پنجاب با اخذ 50 پاینت (Points) به مقام سوم نائل گردید.
در آخر باید به نکته دیگری اشاره کنم اینکه، با وجود این همه کشتار هدفمندانه هزاره در کویته، جوانان هزاره برای آینده وزرش این کشور افتخار می آفرینند، اما پاداش این همه افتخار آفرینی ها به کشتار هدفمندانه هزاره می انجامد و دشمنان کور دل و زبون نمی خواهند که این جوانان برای آینده این کشور و جامعه خویش موفقعیت کسب نموده و مایه افتخار برای این کشور و جامعه اش گردد.
به امید موفقیت بیشتر این عزیزان

شاگردان استاد غلام علی هزاره در هفتمین نشنل بانوان در لاهور
 جعفر خان ریس فدریشن بلوجستان،حاجی عثمان جنرل سکرتری ، استاد غلام علی هزاره قهرمانی جنوب آسیا همرای شاگردان خود.
استاد غلام علی هزاره همرای استاد محمد علی در هفتمین نشنل بانوان
محترم سردار لطیف کوصه گورنر پنچاب همرای تیم بلوچستان  

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر