در این وبلاگ مطالب مختلف مربوط به افغانستان در مجموع و مخصوصاً هزاره ها در سراسر جهان، سایر مطالب و یادداشت های شخصی به نشر میرسد.
سلام هزارستان چشم براه نظرات، پیشنهادات و انتقادات سازندۀ شماست، و هم چنان از قلم بدستان گرامی میخواهد که دست نوشته هایشان را برای سلام هزارستان بفرستند تا زینت بخش صفحات آن گردد.

۱۳۹۰ آبان ۲, دوشنبه

هما سلطانی مورد پیگرد قانونی قرار می گیرد!



هما سلطانی در نشست روز شنبه مجلس نمایندگان یک‌بار دیگر از حضور ملا عمر در خانه‌اش سخن گفت و رییس‌جمهور کرزی را متهم کرد که مانع عمده در برابر گفتگو‌های صلح با طالبان است...

یک منبع موثق به روزنامه‌‌ 8صبح گفت که هیأت اداری مجلس نمایندگان دستور پیگرد قانونی خانم هما سلطانی را به دلیل اظهارات غیرمسؤلانه‌ وی در نشست روز گذ‌شته مجلس نمایندگان به وزارت دولت در امور پارلمانی سپرده است.

هما سلطانی در نشست روز شنبه مجلس نمایندگان یک‌بار دیگر از حضور ملا عمر در خانه‌اش سخن گفت و رییس‌جمهور کرزی را متهم کرد که مانع عمده در برابر گفتگو‌های صلح با طالبان است.

خانم سلطانی همچنین گفت که رییس‌جمهور کرزی پس از ترور استاد ربانی در تلاش گفتگو با پاکستان است و از آن‌جایی که مشکل افغانستان داخلی می‌باشد، نیاز نیست تا کشورهای همسایه در گفتگوهای صلح سهم داشته باشند.

وی که چندین بار ادعا کرده است ملا عمر در خانه‌ او است و با شرایطی خواهان گفتگو با دولت افغانستان است، روز گذشته بار دیگر گفت که ملا عمر در خانه‌اش می‌باشد و رییس‌جمهور کرزی آماده مصالحه با ملا عمر نیست.

سلطانی گفت: از همین میز پارلمان از چهارماه به این‌سو به تمام جهان این موضوع را رسانده‌ام که خانه‌ من آدرس ملا عمر است. هرکس می‌خواهد به ملا عمر برسد، خانه من آدرس ملا عمر است. گپ فکاهی‌ هم نیست و گپ من جدی است. اما متاسفانه آقای کرزی می‌گوید که من با پاکستان مذاکره می‌کنم.

هما سلطانی پیش از این نیز بارها گفته بود که با ملا عمر دیدار کرده است و ملا عمر برای گفتگو با دولت افغانستان شرایطی را باخود دارد.

اما مقام‌های دولت افغانستان همواره گفته‌های خانم سلطانی را رد کرده‌اند. همچنین تعدادی از اعضای شورای ملی کشور نیز گفته بودند که خانم سلطانی به دستور سازمان استخبارات پاکستان، چنین اظهاراتی را بیان می‌کند.

با این‌حال، خانم سلطانی رییس‌جمهور را متهم می‌کند که به واسطه معاون اول ریاست‌جمهوری تلاش دارد در بدل یک میلیون دالر، خانه و موتر رشوت زمینه‌ گفتگوی خصوصی و رودررو با ملا عمر را فراهم سازد ولی ملا عمر تحت شرایطی که در گذشته با رییس‌جمهور مطرح شد، آماده‌ی مذاکره است.

خانم سلطانی تاکنون در مورد پیش‌شرط‌های ملا عمر چیزی نگفته است؛ ولی تاکید دارد که وی آماده مصالحه می‌باشد.

خانم سلطانی تاکید کرد که برای ادعاهایش ثبوت هم دارد.اما، اظهارات خانم سلطانی در نشست روز گذشته مجلس نمایندگان با واکنش‌های جدی اعضای این مجلس روبرو شد.

تعدادی از نمایندگان خواهان برخورد جدی هیات اداری مجلس نمایندگان در برابر گفته‌های خانم سلطانی شدند.

پس از تنش‌های بسیاری در نشست مجلس نسبت به گفته‌های خانم سلطانی، رییس مجلس نمایندگان گفته‌های وی را غیرمسؤلانه دانست.

عبدالرؤف ابراهیمی می‌گوید که استخبارات پاکستان همواره در امور افغانستان مداخله کرده است و گفته‌های خانم سلطانی دور از عقل می‌باشد.ابراهیمی گفت: هر یک ما و شما نسبت به هما سلطانی آشنایی کامل داریم، اظهارات‌شان کاملا غیرمسؤلانه است، موقف پاکستان، مداخلات پاکستان برای طفل خردسال افغانستان معلوم است که آشکارا در امور افغانستان مداخله خود را دارد.

در همین حال، یک منبع موثق به 8صبح گفت که هیات اداری مجلس نمایندگان در نامه‌ رسمی که به وسیله‌ وزارت دولت در امور پارلمانی به حکومت فرستاده شده است، خواهان پیگرد قانونی هما سلطانی از سوی نیروهای امنیتی در مورد گفته‌هایش در مورد ملا عمر شده است.
منبع: روزنامۀ افغانستان و به نقل از هشت صبح

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر